צרו קשר
תמונה של בדיקת נגישות אתר אינטרנט

בדיקת נגישות של אתרי אינטרנט ואפליקציות הינה הכרחית לעסק או לארגון קטן כגדול, אך בראש ובראשונה היא החובה המוסרית של כולנו. הפיכת העולם המקוון לנגיש לכולם, היא חיונית להיבטים רבים בחיינו המתנהלים גם בזירה הדיגיטלית.

בדיקת נגישות אתר אינטרנט בוחנת את השימושיות והפונקציונליות שלו כדי להבטיח שהמוצר הדיגיטלי מתוכנן ומפותח כך שכל בני האדם יוכלו להשתמש בו, גם אנשים עם כל סוגי הלקויות, לרבות לקות ראייה, שמיעה, קוגניציה ומוטוריקה.

מהי בדיקת נגישות אתר אינטרנט ?

בדיקת נגישות אתר אינטרנט היא תהליך של הערכת האתר, על מנת להבטיח שהוא נגיש לאנשים עם מוגבלות. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, ברחבי העולם קיימים כ-1.31 מיליארד אנשים עם מוגבלות. מדובר בקבוצת אנשים גדולה שעלולה להחמיץ את המותג שלכם אם לא תבנו באתר יישומים שנותנים מענה לצרכיהם. הפיכת האתר שלכם לנגיש מאפשרת לכם לנהוג לפי כללי האתיקה ובין היתר גם ליהנות מרווחיות רבה יותר, כי אתר נגיש מבטיח שלא תחמיצו קהל והכנסות.

 

בדיקת נגישות אתר אינטרנט חיונית ליצירת אתר המשרת אנשים עם מוגבלות בצורה הטובה ביותר, תוך ציות ל-4 העקרונות המבוססים על הנחיות הנגישות לתוכן אינטרנטי, ה-WCAG (Web Content Accessibility Guidelines):

  1. מידע הניתן לתפיסה – חובה שכל המשתמשים יהיו מסוגלים לתפוס את המידע המוצג. המשמעות היא שהאתר מציע חלופות של טקסט לתמונות, כתוביות לסרטונים ותמלילים להקלטות אודיו.
  2. ניתן לתפעול – חובה שכל המשתמשים יהיו מסוגלים לתפעל את ממשק התוכן הדיגיטלי. המשמעות היא מתן אפשרויות ניווט באמצעות המקלדת והימנעות מ-CAPTCHA, שנועד לבדוק שמדובר במשתמש שאינו רובוט.
  3. ניתן להבנה – חובה שכל המשתמשים יהיו מסוגלים להבין את המידע וההוראות המוצגים באתר. המשמעות היא שימוש בשפה ברורה ותמציתית תוך הימנעות מז׳רגון מקצועי כלשהו.
  4. התאמה- חובה על כל אתר שהמשתמשים בו יהיו מסוגלים להשתמש בתוכן הדיגיטלי תוך שהם נעזרים במגוון טכנולוגיות מסייעות. המשמעות היא להבטיח שהתוכן הדיגיטלי תואם, לדוגמה, הן לקוראי מסך והן לתצוגות ברייל.

להתייעצות עם מורשה נגישות לחצו כאן >> 

עוד מאמרים:

תוסף נגישות כל המידע >> 

מהי הצהרת נגישות כל המידע >> 

על גבולות בדיקת הנגישות

בדיקת נגישות אתר אינטרנט תעזור לכם לוודא ששיפרתם את נגישות האתר שלכם. עם זאת, בדיקות אוטומטיות לבדן לא יספיקו כדי לעמוד בתקני ה-WCAG. הנה 4 סוגי בדיקות נגישות המשמשים להשגת נגישות מרבית בהתאם לחוק:

  • בדיקות אוטומטיות המזהות בעיות נגישות במהירות. בעיות נגישות יהיו קלות יותר לתיקון, ככול שתתפסו אותן מוקדם יותר. כלים המציעים בדיקות אוטומטיות יכולים לעזור לכם להתחיל בבדיקות נגישות לאינטרנט, ולסיים אותן במהירות.
  • סקירת קוד ידנית, כרוכה בכך שאיש מקצוע אמיתי עם מומחיות ב-WCAG יבדוק את הקוד כדי לוודא שהוא אכן עומד בתקנים של ה-WCAG.
  • סקירת חווית משתמש (UX). סקירה זו כוללת בדיקה של העיצוב הכולל של האתר שלכם כדי לבדוק את השימושיות והנגישות שלו. תהליך זה חשוב במיוחד עבור אפליקציות מקוריות, ויכול להיות יעיל במיוחד לאנשים המתמודדים עם ראייה לקויה, קשיי ניידות או לקויות קוגניטיביות.
  • בדיקת משתמשים. בדיקה זו כרוכה בכך שאנשים אמיתיים עם מוגבלות ישתמשו באתר על מנת לאשר שהוא אכן שמיש עבורם. מדובר בסוג חיוני של בדיקות שיכול להבטיח שהאתר שלכם נגיש לכולם.

בדיקת נגישות באמצעות כלים אוטומטיים

כאמור, אחת מבדיקות הנגישות משתמשת בכלים אוטומטיים שמסוגלים לסרוק את יישומי האתר במהירות כדי לאתר בעיות נגישות פוטנציאליות. ההאצה עוזרת לזהות באגים ושינויים מוקדם יותר, כך שניתן יהיה לטפל בהם כשהם עדיין קלים וזולים יותר לתיקון. כלים אוטומטיים לבדיקת נגישות אתר אינטרנט עוזרים לשיפור מהיר וקל של נגישות האתר, ויוצרים בסיס איתן להמשך תהליכי השיפור והבדיקות המבוצעים באופן שוטף.

 

צריך ייעוץ או ליווי ממורשה נגישות לעסק שלך ?

צור איתי קשר עוד היום

"*" אינדוקטור שדות חובה

רוצה לדבר ישירות? זמין גם בנייד 052-3423747