צרו קשר
תמונה של נגישות באינטרנט- למי היא מועילה?

הרצון להפוך את העולם למקום טוב יותר מוביל מחייב גם להפוך את אתרי האינטרנט לנגישים, כך שהגישה למידע ולשירותים חיוניים תהיה פתוחה בפני כולם. לפיכך, נגישות ברשת עוסקת בדרכים שבהן ניתן לספק תכנים דיגיטליים כך שיוכלו לשמש את כלל המשתמשים, כולל אנשים עם מוגבליות.

לדבריו של איל קליין מורשה נגישות, כולם יכולים להרוויח מאתרי אינטרנט שמראש מתוכננים ומעוצבים מתוך מחשבה על הכללת כולם. יתרה מכך, ככול שהאתר עומד בתקן הנגישות כך גם השימושיות הכללית שלו הופכת לגדולה יותר. אחרי הכול, הטכניקות החדשניות המשמשות ליצירת אתר נגיש, מציעות חווית משתמש טובה יותר, לא רק לבעלי מוגבלות אלא לכלל הקהל, כולל בעלי אתרים עסקים ובוני אתרים.

נגישות באתר – כיצד היא מועילה לאתרים עסקיים?

בעלי אתרים עסקיים מכירים את המונח ׳שיעור היציאה׳ (Bounce rate). שיעור היציאה מדף הכניסה של האתר מודד את משך הזמן שבו המשתמשים נשארו באתר. המטרה של האתר העסקי היא לקבל שיעורי יציאה נמוכים ככול האפשר (בניגוד לשאיפה להשיג שיעורי המרה גדולים ככול האפשר). בקיצור ולעניין, ככול ששיעורי היציאה הם נמוכים יותר, כך המשתמשים נשארו באתר זמן רב יותר! לפי המחקר, 71% מהמשתמשים עם מוגבלויות יינטשו אתר שאינו נגיש. מדובר באחוז גבוה שישפיע באופן מכריע על שיעור היציאה הכולל של האתר.

שיעור נטישה גבוה מאפיין מבנה אתר גרוע שעוצב ללא התחשבות בחשיבות הנגישות וההכללה. מדובר לדוגמה, בעיצוב אתר ללא ניגודיות צבע, ללא תגיות או שאינו רספונסיבי – כלומר, אתר שאינו מותאם לצפייה בגדלים שונים של מסכים, כמו מחשב, טאבלט או סמארטפון ומקשה על המשתמשים לצפות בתוכן.

אתרים עסקיים שרוצים למנוע אובדן פוטנציאלי של לקוחות, בוחרים במודע לתעדף את הנגישות של האתר שלהם. מטרתם היא להשאיר משתמשים באתר במשך זמן מספיק כדי שיוכלו לגלות את יתרונות העסק על פני מתחריו.

נגישות באתר – כיצד היא מועילה לבוני אתרים?

בוני אתרים מקצועיים ומנוסים שואפים לבנות אתרים איכותיים. הם יודעים שככול שהקוד יהיה נקי יותר, כך האתרים יפעלו במהירות רבה יותר. צוות הפיתוח של אתר האינטרנט הוא זה שאחראי לטעינה מהירה של האתר ולכך שהאתר מצליח להגיע לדירוג גבוה בדפי מנועי החיפוש.

המשמעות של קוד נקי היא קוד מהיר ואיכותי יותר. ולמביני עניין, קוד נכון סמנטית הוא קוד נקי יותר וקוד נגיש הוא קוד נכון מבחינה סמנטית. המשמעות היא שהקוד נכתב לפי תקן W3C הבינלאומי קודם כל. בוני אתרים אשר מקפידים להשתמש בקוד כפי שהוא נועד להיות, מצליחים לייעל הן את הנגישות והן את רמת הביצועים של האתר.

בסופו של דבר, קוד סמנטי מסייע לא רק להפחתת הבאגים ולטעינה מהירה יותר של האתר, אלא עוזר גם למנועי החיפוש, כמו גוגל, לאנדקס (To index) את התוכן ולהצליח להגיע לדירוג גבוה יותר בדפי החיפוש.

צריך ייעוץ או ליווי ממורשה נגישות לעסק שלך ?

צור איתי קשר עוד היום

"*" אינדוקטור שדות חובה

רוצה לדבר ישירות? זמין גם בנייד 052-3423747